Je samozřejmé, že firmy se snaží propagovat nejrůznějšími způsoby. Tím asi nejznámějším a nejpoužívanějším jsou reklamy, zvláště ty televizní. A není divu, koneckonců mají i dnes největší dosah i účinnost. Avšak není to ani zdaleka jediný způsob.
Další možností je rozdávání nejrůznějších dárkových předmětů. Ty jsou obvykle opatřeny logem dané firmy a rozdávají se při zvláštních příležitostech, jako je například kulaté výročí vstupu firmy na trh dané země či otevření nové prodejny.
Obvykle se jedná o maličkosti, jako jsou tužky či klíčenky. Jejich výroba je levná a službu udělají dobrou. Mají ukázat dobrou vůli daného podniku i to, jak si svých potenciálních zákazníků váží. Ve skutečnosti jde samozřejmě o kalkulovanou akci, která má za cíl jen a pouze propagaci.
Ovšem jsou i předměty, jejichž výroba je poněkud dražší, avšak přesto je najdeme v sortimentu dané firmy. Tentokrát však nejsou rozdávány, nýbrž kupovány. Příkladem mohou být reklamní tašky s potiskem.
Nejčastěji se jedná o látkový typ. Na rozdíl od běžných igelitových, které jsou k dispozici v každé samoobsluze, jsou tyto poněkud dražší. Často na sobě mají, kromě loga firmy, i nějaký zajímavý design. Ten má zákazníky přimět, aby si tento výrobek koupili. A věřte, že to funguje.
Pokud se člověku taška líbí, pak si ji koupí, bez ohledu na to, že je na ní velké logo oné firmy. Navíc, látkové tašky jsou mnohem trvanlivější než většina ostatních, tak proč ne, že?
Co se týče obchodu, tak pro něj je to dvojitá výhra. Pokud si ji už člověk totiž koupí, pak je velmi pravděpodobné, že ji bude používat. A to znamená, že tak bude danou firmu bezděčně propagovat. A ještě za to zaplatí, takže firma k tomu bude mít i zisk. A to už se jim vyplatí.
Co z toho má onen zákazník? Tašku. Jestli je to velká nebo malá cena za tyto služby, musí už posoudit každý sám.